Vientiane - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu Vientiane - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu

Vientiane

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

01 November 2012 | Nederland, Nijmegen

Sabaidee!

Even een kort reisverslagje.Ik had hiervoorookeen verslagje getypt,maar blijkbaar is er iets mis gegaan.In Vang Vieng hebben we nog een fietstochtje met een mountainbike gedaan,lekker over hobbelige wegen.Onderweg hebben we nog een stop gemaakt waar er eten uitgedeeldwerd aan de monnikken.Daarna nog doorgefietst naar een grot.Heerlijk omdaar even de verkoeling op te zoeken.Jajaja,het is hier heerlijk warm.Wat hebben we het toch weer zwaar.
Daarna doorgereden met de bus naar Vientiane.Onderweg nog prachtige karstgebergten gezien.

Gisteren heerlijk door Vientiane gestruind met mijn camera. De overwinningspoort bekeken.Blijkbaarwaren daar ook mensen van de groep,maar ik was zomet mijn foto's bezig dat ik ze niet zag. Daarna nog door naar een paar tempels.Een tempelhad wel duizenden boedha's.Prachtig! Nog even geluncht bij een bakkerscafe JoMa! Thanks Vanes voor de tip! Zalig!!! In de middag heerlijk opmijn hotelkamer een tijdschrift gelezen. Ik kon even geen tempels meer zien.In de avond met een groep lekkere pizza gegeten. De groep is erg leuk. Iedereen gaat lekker zijn eigen gang. Soms ga ik alleen op pad en dan ontmoet ik onderweg weer mensen van de groep en sluit dan weer aan.Onze monnik heeft de groep verlaten.Hij is in Luang Prabang gebleven en sluit in Cambodja weer bij ons aan.

Hier is het erg druk vanwegen een festival.Het einde van het regenseizoen is aangebroken. Ze danken nu de weergoden. Wat inhoud heel Vientiane is hierheen gekomen, om te kijken naar een beetje vuurwerk,veel marktkramen, foute bandjes en wensballonnen die de lucht in gaan. Gelukkig ben ik als nederlander lang,zodat ik over de koppen met zwarte haren kan kijken.Wat een mensenmassa.Ik ben er snel weer uitgegaan,er werd namelijk op bepaalde stukken ook geduwd.

Vanmorgen heb ik heerlijk een ontbijtje genomen bij Joma.Ik kon even geen hotelontbijt meer zien en vond dat ik weleen extra lekker ontbijtje had verdiend. MMMMM!
ik ga weer evenmijn tas inpakken.op naar een laatste nachtje in Laos en door naar Vietnam!

Liefs Wieteke

  • 01 November 2012 - 07:26

    Linda:

    goede reis naar Vietnam; volgens mij was dat wel een mooie rit met de bus.
    weet zeker dat je daar ook weer gaat genieten -> eerste stop is denk ik Hue...

  • 02 November 2012 - 08:50

    Anne-Marie:

    Meid meid, wat klinkt dat goed allemaal! Enjoy!!

  • 02 November 2012 - 21:25

    Karin:

    het klinkt nog steeds erg fantastisch hoor... heerlijke relaxte reis volgens mij.... veel plezier in vietnam

  • 02 November 2012 - 21:25

    Karin:

    het klinkt nog steeds erg fantastisch hoor... heerlijke relaxte reis volgens mij.... veel plezier in vietnam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Indochina

:-)

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

Bangkok-Nijmegen

14 November 2012

Siem Reap

11 November 2012

Phnom Penh

09 November 2012

Ho Chi Minh

08 November 2012

Ho Chi Minh city
Wieteke

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 8080

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 17 November 2012

Indochina

Landen bezocht: