Lak Xao-Dong Hoi-Hue - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu Lak Xao-Dong Hoi-Hue - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu

Lak Xao-Dong Hoi-Hue

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

03 November 2012 | Nederland, Nijmegen

Cin Ciao,

Ik inmiddels aangekomen in Vietnam.
Eerst heb ik een overnachting gehad in Lak Xao. Dit is een een super klein dorpje, het leek net of ik in de wild west terecht was gekomen. Ik miste alleen nog de openslaande saloondeuren en de paarden,maar verder was het een heel apart sfeertje. Het dorpje had ook maar een restaurant,met als toepasselijke naam Only One Restaurant. Daar hebben we dan ook gegeten met z'n allen. Daarna gingen we door naar Dong Hoi en hebben weer een lange reisdag. We komen rond 18 uur aan aan een plaatsje aan de kust met een uitzicht op een verlicvhte brug met allemaal gekleurde lampjes die steeds verwisselen van kleur. Ook lagen er prachtige gekleurde bootjes in het water.

Onderweg hadden we nog een stop gemaakt en hebben een stukje gelopen. We zagen bij een railing allemaal flesjes drinken staan, Daar was een keer een groot ongeluk gebeurd. De flesjes worden dan als offers neergezet. Ook hebben we al de eerste vietnamese hoedjes gespot en de vele brommers die overal heen schreuren. Het is echt oppassen met oversteken in Hue,aangezien er hier dagelijks 30 doden vallen in het verkeer.Dat wordt dus eerst oversteken en dan pas foto'smaken. Er wordt ook echt van alles vervoerd op die brommers,zelfs eenden die nog levend bij elkaar gehouden worden en nog net niet de grond raken.

We zijn onderweg ook nog naar de tunnels van de vietnamoorlog wezen kijken.Je kon hier ook in,maar het was erg smal en maar 1.80 hoog.Ik heb het dus lekker overgeslagen en samen met iemand anders genoten van een kop koffie. Bij de koffie zagen we ook nog een kip die in de hangmat lag. Hij lag er heerlijk relaxd bij.

Vanavond ga ik weer gezellig met een stel uiteten.
Morgen gaan we de parfumrivier op en gaan we de citadel bekijken. In de middag hebben we dan lekker vrij.

Liefs uit warm en klam Hue

• 03 November 2012 - 16:06

Ruud En Gerry:

Cin ciao Wieteke,
    Geen sabaidee meer want je bent nu in Vietnam. Weer een nieuw land om te ontdekken.
    Maak opnieuw prachtige foto's en geniet vrolijk verder.
    Liefs uit een herstig Nederland .... papa en mama

• 03 November 2012 - 20:41

Karin:

hallo vietnam.... wat een leuk verhaaltje weer, het is net alsof ik een beetje met je meereis in je rugzak hahaha leuk om te lezen. Marloes heeft het ook nog steeds erg leuk in Thailand wel erg speciaal on twee familie leden te hebben die allebei vlakbij elkaar zijn hihi. veel plezier daar nog...

groetjes Karin