Ho Chi Minh city - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh city - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh city

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

08 November 2012 | Nederland, Nijmegen

Cin Ciao,

Gisteravond heb ik heerlijk gegeten in een lokaal restaurantje. Ik had een curry besteld, deze was alleen erg scherp. Volgens mij zat er wel een handje pepers in. Onder de tafel, vlak bij mijn voeten stond een prullenmand. Later begreep ik wel waarom die daar stond. Ik moets iedere keer mijn neus snuiten, zo scherp was het. Maar met een lekkere mango shake en wat water was het wel te doen. Het personeel moest er gewoon om lachen. Iedere hap moest ik voorzichtig nemen.

De weg naar het restaurant toe was ook een hele uitdaging. Het was echt een heksenketel van brommers. Een brommer had de bocht niet helemaal goed genomen en zagen we onderuit gaan. Gelukkig had hij zich niet echt bezeerd en verder niemand geraakt.

Vanochtend ben ik weer vroeg opgestaan, om 5.45 uur. Door de ochtendspits gingen we naar de tunnels van Cu Chi. Dit is een gigantisch ondergronds tunnelcomplex dat tijdens de Vietnamoorlog diende als schuilplaats voor de Viet Cong. Op sommige plekken kon je nog de tunnel in. De tunnel was echter maar 1,20 meter hoog, dus ik heb mooi gekeken waar de anderen weer de tunnel uitkwamen. Ook kon je ergens een heel smal stukje in. Er werd dan een houten plaatje tussen de bladeren vandaan gehaald. Onder dit plaatje zat een gat waar je je in kon laten zakken. Daarna deed je dan zelf weer het plaatje op je, zodat je voor even helemaal onder de grond was afgedekt. Twee mensen van de groep hebben dit gedaan. Nadat we op het terrein rondgekeken hebben zijn we naar de grote tempel van Cao Dai in Tay Ninh geweest. Dit is een hele kleurrijke tempel waar we een dienst hebben bijgewoond. Het is een van de meest bizarre gebedshuizen ter werekd. Alle religies komen hier allen samen. Erg bijzonder om dit te zien. iedereen moet de schoenen buiten op straat laten staan en op blote voeten naar binnen gaan.

Daarna hebben we nog ergens gelunchd en zijn we in de namiddag weer bij ons hotel aangekomen.

De ochtend bij ons hotel is ook heel grappig. Naast het hotel is een bakkerij. Er stoppen dan allemaal scooters, die lekker op hun scooter blijven zitten. Voor de bakkerij staat een man met een microfoon buiten di de ebstelling doorgeeft aan binnen. Vervolgens wordt er gewoon bij de scooter afgerekend en zodra ze de bestelling hebben rijden ze weer door.

Ook zie je hier overal plastic tuinstoelen staan bij de restaurantjes, met de daarbij behorende offerhoekjes.

De wc is hier ook apart. Tot nu toe hebben we normale toiletpotten. Naast de toilet zit altijd een sproeier met water, zodat je zelf de wc schoon kan spoelen, dat is weer eens wat anders dan een wcborstel.

Nou ik ga weer even genieten van een lotustheetje en dan straks het verkeer weer in.

Liefs uit Saigon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Indochina

:-)

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

Bangkok-Nijmegen

14 November 2012

Siem Reap

11 November 2012

Phnom Penh

09 November 2012

Ho Chi Minh

08 November 2012

Ho Chi Minh city
Wieteke

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 8079

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 17 November 2012

Indochina

Landen bezocht: