Ho Chi Minh - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

09 November 2012 | Nederland, Nijmegen

Cin Ciao,

Gisteravond heb ik gezellig met een paar anderen in het backpackersdistrict gegeten.We wilden eerst binnen gaan zitten, maar daar was niet meer genoeg plaats. We werden naar achteren gelootst. Ik dacht dat we in een binnentuin terecht zouden komen, maar nee hoor, we kwamen gewoon bij de uitgang op straat uit waar ook tafeltjes stonden. Daar hebben we wat besteld en heerlijk gesmuld van het eten. Dit keer niet pittig, maar lekker zoetzuur met verse groenten. Ik krijg hier echt een overdosis aan groenten en fruit, alles smaakt zo lekker hier. Je kan hier alleen niet echt rustig buiten eten. Er wordt veel gehandeld op straat en de mensen komen ook bij de eettafeltjes en lopen gewoon het restaurant in terwijl je aan het eten bent. Soms is dat we irritant. Gelukkig blijven ze niet lang bij je aan tafel staan. Blijkbaar geven toeristen er nog steeds geld aan uit, anders zouden ze niet zo vaak komen. Het scala wat er verhandeld wordt is echt van alles: van kaarten, tot boeken, dvd's, poncho's, paraplu's, zonnebrillen, hangmatten, sieraden, tijgerbalsum en dan is er vast nog meer. Het toppunt kwam gisteravond ook aan ons tafeltje voorbij. Het was een rijdende weegschaal waar je je ook op kon laten meten. Het leek net op een soort rijdende douche. Er kwam ook nog een melodietje van de Titanic uit. Nou dit was dus echt fout.
Na het eten hebben we snel de rekening gevraagd en hebben we nog ergens luxe koffie met een taartje gegeten. Daarna weer terug naar ons hotel en nog even wat tv gekeken en lekker gaan slapen.

Vandaag hebben we een vrije dag. Ik ga Saigon een beetje verkennen en ben naar de kathedraal, de opera, postkantoor en park geweest. Ook heb ik een tijdje bij een rotonde gestaan en gekeken wat ze allemaal vervoeren op de scooters. Aangezien hier meer scooters dan auto's zijn, wordt er dus ook van alles vervoerd op die scooters. Planten, matrassen, stofzuigers, beesten, alles is mogelijk. Echt een apart gezicht.

In de middag ben ik naar het oorlogsmuseum geweest. Hier zag je vele afschuwelijke foto's van de Vietnam oorlog. Je zit ook foto's van vele misvormde mensen. Het was echt heel triest om te zien, maar ik had het niet willen missen, omdat dit ook bij dit land hoort.

Morgen gaan we door naar Cambodja. Heerlijk weer weg uit de drukte van Saigon.

Liefs Wieteke

• 11 November 2012 - 12:54

Linda:

wat een feest van herkenning om je verhalen te lezen! snap ook dat je blij bent om de druk van Ho chi Minh achter je te laten.
    ben benieuwd wat je van Cambodja gaat vinden?