Siem Reap - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

14 November 2012 | Nederland, Nijmegen

Hallo,

Inmiddels verblijf ik al weer twee dagen in Siem Reap. Het hotel is wederom prachtig met een heerlijke regendouche. Deze is hier zeker geen overbodige luxe, aangezien het hier zo rond de 33 graden is het de druppels gewoon op je armen en handen lopen. Even een schaduwplekje opzoeken,wordt dus ook geregeld gedaan.

Gisteren zijn we in de ochtend naar Angkor Wat gedaan.We hebben een ticket voor twee dagen,zodat we alles mooi in de ochtend of namiddag kunnen zien. We beginnen met de overgroeide tempel Ta Prohm. De boomwortels zijn hier gewoon over de tempels heen gegroeid. Echt prachtig om hier rond te dwalen. Daarna gaan we in de middag door naarAngkor Wat. Het is het heel groot, maar helaas hangen de donkere wolken boven ons. Halverwege dat we door Angkor lopen krijgen we een mega bui. Dat wordt dus even schuilen,maar de gids wil toch weer graag verder, dus we worden lekker nat. Gelukkig is het na een paar minuten weer droog. Het is hier net een doolhof en we moeten er op letten dat we goed bij elkaar blijven. Dat valt niet mee als mijn oog op al dat moois valt wat ik wil fotograveren. Na een uur raak ik dan ook een deel van de groep kwijt inclusief de gids. We blijven nog met zijn vieren achter en maken er onze eigen route van. We hebben hierdoor ook prachtige foto's kunnen maken waarin Ankgor weerspiegeld wordt in het water. Even laten kwamen we toch onze gids weer tegen. Het bleek dat we al lang terug hadden moeten zijn. Wij hadden echter begrepen dat we op een ander tijdstip terug moesten zijn. Later bleek dat het maar goed was dat we gids niet hadden gevolgd,aangezien die niet met de groep langs het water was gegaan, waar wij nu juist die mooie foto's met de weerspiegeling hadden gemaakt.

Daarna zijn we weer naar ons hotel gegaan en even een frisse douche genomen om daarna weer met de tuktuk ons af te laten zetten bij een restaurantje. Ik ga al dit lekkere eten zeker missen.

Vandaag zijn we naar de lachende boedhabeelden van Bayon gegaan. Overal werd je lachend aangekeken. Ik vond deze mog mooier dan Ta Prohm. Zo'n gigantisch complex met drie verdiepingen en iedere keer wordt je weer anders aangekeken door al die boedhagezichten.

Daarna zijn we nog naar een complex gegaan met de langste boedha ter wereld, deze is 73 meter lang. Het was een heel complex om op te klimmen. Het viel ook een beetje tegen wat we te zien kregen. Het kwam ook mede doordat het zo warm was en alles gewoon dreef. Toen we uiteindelijk het complex weer uitliepen zagen we de boedha.

Daarna zijn we nog doorgegaan naar het olifantenterras. En daarmee hebben we Angkor Wat en Angkor Thom afgesloten.

We zijn daarna nog naar een school gegaan. Deze school is mede opgericht door onze reisgeleider. Het was eerst een heel klein schooltje,maar nu zitten er inmiddels al 700 kinderen op en wordt er medische zorg gegeven. Er is ook een restaurantje in de school waar wij heerlijk geluncht hebben. Daarna zijn we nog naar een beeldhouder geweest met een tuktuk. Deze rit was al een hele belevenis op zich. Over een onverharde weg met vele kuilen en diepe plassen met een tuktuk overal doorheen. Toen we eenmaal bij de beeldhouder aankwamen, bleek deze niet meer op die plek te zitten, dus mochten we deze rit weer lekker hobbelend vervolgen met de tuktuk. Gelukkig komen we toch aan bij de beeldhouder en heb ik nog een klein beeldje gekocht. Echt een prachtig boedhahoofdje.

Vanmiddag heb ik even lekker rustig aangedaan en vanavond gaan we weer met een stel ergens een hapje eten.

Morgen vertrek ik om 7.30 uur richting Bangkok. We komen daar rond 17 uur aan. Dan nog een nachtje in Bangkok slapen en dan de volgende dag nog Bangkok in en dan in de nacht terugvliegen naar huis.

Wie weet lukt het in Bangkok ook nog wel om te internetten in het hotel.

Liefs vanuit Siem Reap
Wieteke

• 14 November 2012 - 20:00

Karin:

jeetje wat vliegt een mooie reis voorbij zeg.... je hebt prachtige dingen meegemaakt dat hebben we allemaal wel gelezen. nog heel veel plezier de laatste dagen. en een goede vlucht alvast terug

groetjes karin

• 19 November 2012 - 18:50

Karin Reinaerts:

Heeeey Wietje!!

Eindelijk kom ik er ff aan toe om je te volgen op deze site. Leuke verslagen! Wij kijken als het ware met je mee over je schouder, je schrijft zo levendig, net als je in je persoontje bent!

XXXX en tot gauw!

• 19 November 2012 - 20:16

Martin En Corry:

Toch maar goed dat je van je vader hebt geleerd wat je moet doen als je tijdens het fotograferen de groep bent kwijtgeraakt ;-)

Groetjes, Corry en Martin