Vang Vieng - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu Vang Vieng - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu

Vang Vieng

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

29 Oktober 2012 | Nederland, Nijmegen

Sabaidee!

Vandaag aangekomen na een lange slingerweg in Vang Vieng. Wat grappig Lin dat jij daar niet bent geweest. Het is een dorpje wat onderweg richting Vintiane ligt. Het is hier wel heel toeristisch, waardoor het oorspronkelijke idylische Laos gevoel een beetje verdwijnd. Vanavond ga ik dus ook niet in dit dorpje eten, maar lekker met een paar anderen in het restaurant naast ons hotel wat aan het water ligt en dus heerlijk stil is. De weg naar Vang Vieng toe was niet helemaal lekker, je kon onverwachts grote rotsblokken tegen die midden op de weg kunnen liggen, waardoor soms Baobabgroepen weer terug moeten keren naar Luang Prabang en dan het vliegtuig moeten pakken naar Vintiane. Dit was gelukkig niet het geval. Er moest wel even onderweg voor mij gestopt worden, aangezien ik heel misselijk werd en even mijn ontbijt eruit moest spugen. Maar gelukkig stopten we al na een half uurtje en konden we lunchen. Dit viel gelukkig goed en ik heb van een reisgenootje nog een reisziekte pilletje gekregen, waardoor het volgende ritje van een uur met bochten en daarna nog een paar uur zonder bochten goed te doen was. Ik heb nu ook nergens meer last van.

Onderweg kwamen we ook nog langs ilegale marktkraampjes, waar ze levende krabben, schildpadden, padden, vogels verkochten. de dieren zaten allemaal dicht op elkaar en als je ze wilde kopen kreeg je een ssort koker van bamboe waar die dieren dan in werden gedaan en wat dan aan de bovenkant weer dicht werd gemaakt.

Gisteren nog een poging gedaan om naar de mooiste tempel van Luan Prabang te gaan, maar achteraf bleek dat ik toch weer bij een andere tempel teecht ben gekomen. Nou ja, ik ben toen maar samen met iemand anders voor een drukpuntenmassage gegaan. Zo nou die druk die was er zeker. Het leek wel of ik met mijn matrasje al al door de vleor werd gedrukt. maar daarna was het heerlijk ontspannend. nog een koffie gedronken en daarna met twee anderen nogmaals de berg opgeklommen om te genieten van de zonsondergang. het was echter een beetje bewolkt, maar het uitzicht was toch prachtig.

Morgen ga ik een fietstochtje maken in Vangvieng en gaan we een grot bezoeken. Daarna gaan we door naar Vientiane waar we weer iets langer blijven.

Het is hier echt goed heet, volgens mijn boven de 30 graden en het toeristen seizoen is nog niet echt geopend, dit begint in november. een voordeel dat we weinig andere groepen tegen komen.

nou ik ga weer eens op zoek naar een supermarktje, zodat ik morgen wat te drinken heb tijdens de fietstocht.

liefs uit Vangvieng

PS opeens houd mijn toetsenbord het ermee op. Na enig gewissel met toetsenborden, kan ik op een andere PC en gelukkig staat de tekst er nog.

  • 29 Oktober 2012 - 21:33

    Robin:

    Hey Wieteke,

    je zit weer boordevol met verhalen lees ik, helemaal goed...
    Een hele fijne vakantie !!

    Groet, Robin.

  • 30 Oktober 2012 - 10:47

    Anne-Marie:

    hi meis,
    Klinkt goed allemaal. Hoe is je groep?
    veel plezier!!!
    gr Anne-Marie

  • 31 Oktober 2012 - 16:01

    Corry En Martin:

    Wat een leuke dingen maak je mee en wat is het leuk om dat allemaal te lezen.

    Groetjes,

    Corry en Martin

    o ja, als je bovenstaande tekst niet meer kan lezen:

    thích những gì bạn trải nghiệm. thú vị để đọc


  • 01 November 2012 - 07:24

    Linda:

    wat heerlijk om je avonturen te lezen! en nee, ik herken helemaal niets Vang Vieng, ben daar ook echt niet geweest. ben benieuwd hoe je Vientiane gaat vinden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Indochina

:-)

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

Bangkok-Nijmegen

14 November 2012

Siem Reap

11 November 2012

Phnom Penh

09 November 2012

Ho Chi Minh

08 November 2012

Ho Chi Minh city
Wieteke

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 8093

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 17 November 2012

Indochina

Landen bezocht: