Hue - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu

Hue

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

04 November 2012 | Nederland, Nijmegen

Cin Ciao,

Vanmorgen extra vroeg opgestaan om heerlijk uitgebreid te kunnen ontbijten. De ontbijtjes zijn iedere keer heel verschillend, vaak wit stokbrood met aardbeien jam en een gebakken ei. Aangezien ik geen ei fan ben is het heerlijk als er een soort diner als ontbijt staat. Jaja, ik heb vanmorgen zelfs al spercibonen met noedels op. Ik moet er in Nederland niet aan denken, maar hier valt het Aziatische ontbijt heel licht. Morgen mag ik hier nog een keer ontbijten, mmmm!

Na het ontbijt zijn we met een toeristische drakenboot de parfumrivier opgegaan. Aan boord probeerde een mevrouw dapper haar spullen te verkopen, maar helaas wij blijven toch echt hollanders : kijken, kijken en vooral niet kopen. Nou heb ik toch nu toe ook nog geen soevenier gezien wat ik graag zou willen hebben. Na het boottochtje zijn we doorgegaan naar de Phuoc-Duyenstoepa, onderdeel van de Thien-Mu pagode. Ook zagen we verschillende tombes. Daarna ben ik met een groepje naar de verboden purperen stad. Het lijkt een beetje op de verboden stad van China, dan kleiner en minder bijgehouden. Voordat we de purperen stad ingingen hebben we eerst nog in een klein kroegje gegeten. De vrouw kwam rennend met haar menukaart naar buiten. Wel op een hele vriendelijke manier. Dus hebben we haar dag gelukkig gemaakt en daar gegeten. Ik heb een heerlijk pittig kippen noedelsoepje op. Het is hier erg warm en klam, dus wat extra vocht kan geen kwaat.

Vanvond ga ik weer met een stel uiteten. We spreken meestal om 18.30 uur af in de hal van het hotel en kijken dan we; wie er zijn.

Morgen gaan we voor twee nachten naar hanoi. Daar kunnen we het lekker rustig aan doen en vooral genieten van de winkeljes en een lekkere vietnamse koffie nemen op zijn tijd. Die smaakt heer echt heel erg lekker en wordt op een speciale wijze gezet.

Morgen zijn we al weer op de helft van de reis. Ik heb het gevoel dat ik al heel lang weg ben, maar ik heb zeker nog lang geen zin om terug te gaan. Ik geniet volop!

Liefs Wieteke

  • 04 November 2012 - 13:38

    Machteld:

    Hee Wieteke,

    Wat een heerlijke vakantie heb je toch, volgens mij een prima mix van ontspannen en inspannen. Lekker eten, veel te zien. En dan ben je nog maar op de helft. Het lijkt idd ook voor mij alsof je al veeeel langer weg bent. Komt ook omdat je ons zo trouw laat meereizen en zo vaak een berichtje stuurt. Helemaal leuk! Geniet morgenochtend nog een keer van het lekkere ontbijt en verder van alles ook natuurlijk.

    Liefs, Machteld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Indochina

:-)

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

Bangkok-Nijmegen

14 November 2012

Siem Reap

11 November 2012

Phnom Penh

09 November 2012

Ho Chi Minh

08 November 2012

Ho Chi Minh city
Wieteke

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 8089

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 17 November 2012

Indochina

Landen bezocht: