Hoi An, - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu Hoi An, - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu

Hoi An,

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

06 November 2012 | Nederland, Nijmegen

Cin Ciao,

Gisteren zijn we aangekomen in Hoi An. In tegenstelling wat ik eerder beschreef dus geen Hanoi. Ach ja, het lijkt ook allemaal op elkaar.
We vetrokken al in de regen. Gelukkig konden we zo vanuit het afdakje van het hotel droog de bus in stappen. Onderweg zijn we nog even naar de zee geweest. Het was inmiddels al weer droog. Ik had de slippers al in mijn tas, dus even lekker met mijn voeten in het water. Daarna nog de bergpas door. De wolken trokken gelukkig weer weg, dus we hoefden niet de tunnel door van 6 km lang, maar konden lekker zo genieten van het prachtige uitzicht.
Toen we eenmaal aangekomen waren in Hoi An, kregen we weer onze kamers. Dit keer lagen er zelfs gekleurde bloemen in de wastafel van de badkamer. Dat zag er zo leuk uit! Ik heb iedere keer een tweepersoonskamer voor mij alleen, wat een luxe!
Samen met twee anderen heb ik lekker een cafetje opgezocht om te lunchen. Een heerlijke pannekoek met een lemon taartje na. MMM! Even later sloot er nog iemand van de groep aan en hebben we Hoi An een beetje bekeken. Op de terugweg zijn we enigzins verswaald met z'n 4en. Dus we kwamen pas om 18.15 aan bij ons hotel. Even lekker een uurtje gerust en om 19.30 uur ergens een hapje gaan eten. Eerst kwamen we langs een restaurantje en die vroegen of wij 10 dollar wilden betalen. Er zat verder niemand in dat restaurantje, dus zijn we snel weer doorgelopen. Even later kwamen we bij een heel vriendelijk restaurantje en heb ik daar lekker een beefburger gegeten met een verse loempia. De witte wijn stond heerlijk gekoeld aan tafel. MMM! Toen we afrekenden kregen we nog een prachtige (ahum) tas mee, die heb ik maar toevallig achtergelaten in mijn hotel.

Vanmorgen kwam het hier met bakken regen de lucht uit. Ik dacht eerst, wat zijn die buren lang aan het douchen, maar toen ik naar buiten keek, zag ik dus dat het keihard regende. Gelukkig hebben we een relaxdag vandaag. Het is nu inmiddels 10 uur in de ochtend. Ik heb mijn ontbijtje op, mijn was wordt gewassen en nu is het droog en dus heerlijk koel op straat. Ik ga weer genieten!!!!

Liefs uit Hoi An.

PS. Morgen vlieg ik door naar Ho Chi Min, oftewel Saigon

  • 06 November 2012 - 13:34

    Ruud En Gerry:

    hi hi,
    Prima hoor, zo'n dagje om alle indrukken al vast een beetje te verwerken. Morgen weer volop nieuwe avonturen om van te genieten en dat lukt heel goed, zoals we lezen.
    Enne .... roep opa Bernard even aan om die buien te verjagen, dat doet Willie ook altijd tijdens de vierdaagse.
    Lieve groetjes ... papa en mama

  • 06 November 2012 - 19:57

    Karin:

    wat een mooie avonturen.... opa bernard krijgt het nog druk daar boven.... want dan wil ik ook heel graag vragen of hij de buien hier kan verjagen hihi....want dat is ook niet heel grappig meer. Jij nog even lekker genieten, dan kunnen we genieten van je mmooie verhalen. xxx uit leuth

  • 06 November 2012 - 19:57

    Karin:

    wat een mooie avonturen.... opa bernard krijgt het nog druk daar boven.... want dan wil ik ook heel graag vragen of hij de buien hier kan verjagen hihi....want dat is ook niet heel grappig meer. Jij nog even lekker genieten, dan kunnen we genieten van je mmooie verhalen. xxx uit leuth

  • 06 November 2012 - 20:49

    Raad Eens:

    Als je gaat vragen om regen uit Hoi An te weren
    Kan opa Bernard dat wel voor die ene keren
    Maar vraag gelijk dan waar hij dat water stort
    Want dat doet hij nu onverdroten in het mooie Dordt

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Indochina

:-)

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

Bangkok-Nijmegen

14 November 2012

Siem Reap

11 November 2012

Phnom Penh

09 November 2012

Ho Chi Minh

08 November 2012

Ho Chi Minh city
Wieteke

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 8099

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 17 November 2012

Indochina

Landen bezocht: