Ho Chi Minh-city (Saigon) - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh-city (Saigon) - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh-city (Saigon)

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

07 November 2012 | Nederland, Nijmegen

Cin Ciao,

Nou ik heb Opa Bernard even toegesproken hoor. Hij kon alleen de uitknop niet meteen vinden en vond wel de extra volume knop. Vanmorgen kwam het dus hier weer met bakken de lucht uit voor ruim een uur. Het leek een beetje het weer dat ik had bij de intocht van de 4daagse, maar dan nog net wat meet water. Gelukkig was het net ontbijt tijd, dus hadden we nergens last van.

Gisteravond hebben we gezellig met z'n achten gegeten. Ondertussen werden er nog potjes 4 op een rij gedaan en kwam jenga nog tevoorschijn. Jaja, de sfeer in de groep blijft er goed in zitten. Nadat ik weer genoten had van een lekkere beefburger gingen we naar huis, maar toen kwam de regen weer met bakken de lucht uit. Gelukkig had ik slippers aan. Het water kwam nog net niet tot aan mijn enkels. Toen we eenmaal aankwamen bij het hotel, stopte er een taxi voor der ingang van ons hotel. En wie stapte daar uit, onze reisbegeleider. Die had het wat slimmer bekeken en kwam vrolijjk droog het hotel binnen. Ach ja, het heeft ook wel wat zo mega bui.

Vanmiddag heb ik een vlucht gehad naar Ho Chi Min, het was een uurtje vliegen. De vlucht ging prima, een beetje beweging op het laatst toen we door de wolken gingen, maar het viel mee. Doordat we overdag vlogen, hadden we prachtig zicht op het wolkendek. Het blijft toch bijzonder om dat vanuit de lucht te zien. Vooraf nog lekker een whopper gescoord bij de burger king. lekker fout, maar er was niet zo veel op de airport. ik vroeg nog om ketchup voor bij de frietjes. ik had verwacht dat ze die ook wel in zakjes hadden. Nee hoor, ik kreeg een deksel van een drinkbeker en daar werd de ketchup uit een fles opgespoten. Ach ja, zo kan het natuurlijk ook.

Zo ga ik nog even Ho Chi Minh in, dat wordt een uitdaging in het verkeer. De brommers die zoeven hier om je heen. Het is ongeveer net zo druk als in India met alle riksia's.

Morgen gaan we weer vroeg weg, 7 uur, om de tunnels en een kerk te bezoeken. We zijn iedere keer voor de drukte uit, waardoor we nauwelijks tussen andere groepen doorlopen. Erg fijn. In Ho Chi Minh verblijven we 3 nachten en dan gaan we door naar Cambodja.

Het is hier lekker klam weer en zo'n 36 graden. In de nacht koelt het heerlijk tot 26 graden. Fijn dat er airco is uitgevonden.

Overal zie je hier trouwens wierook branden en er zijn vele offerhoekjes met blikjes drinken, flikkerende lampjes, beeldjes etc... zelfs in de hotels staan ze.

Nou ik ga eens even een supermarktje opzoeken en de omgeving verkennen.

Liefs uit Saigon

  • 07 November 2012 - 14:31

    Anne-Marie:

    Jammer van al die regen, maar ik geloof dat het de pret niet echt drukt :-) veel plezier nog!

  • 07 November 2012 - 14:31

    Anne-Marie:

    Jammer van al die regen, maar ik geloof dat het de pret niet echt drukt :-) veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Indochina

:-)

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

Bangkok-Nijmegen

14 November 2012

Siem Reap

11 November 2012

Phnom Penh

09 November 2012

Ho Chi Minh

08 November 2012

Ho Chi Minh city
Wieteke

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 8101

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 17 November 2012

Indochina

Landen bezocht: