Luang Prabang - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Wieteke - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

27 Oktober 2012 | Nederland, Nijmegen

Sabaidee!,

Gisteravond ben ik met de slowboot aangekomen in Luang Prabang. We hebben heerlijk nog een dagje meegedreven op de Mekong. Ondertussen zijn we nog naar twee dorpjes gegaan en hebben we de grotten van Oak Ou bezocht. In deze grotten staan allemaal kleine boeddhabeelden. Echt prachtig om te zien.

Eenmaal aangekomen in Luang Prabang kregen we weer onze hotelkamers aangewezen. Ik heb heerlijk een kamer voor mij alleen. Om 19 uur ben ik met een aantal gaan eten aan de rivier. Iedereen heeft een gerechtje uitgekozen, zodat we een tafel voor lekker eten hadden en samen konden smikkelen. Heerlijk verse groenten, gekruid gehakt, rijst, loempia's, etc... daar kunnen geen pannenkoeken tegen op.

Daarna hebben wenog wat gedronken in een kroegje. Deze sluiten al om 23.30 uur. Dat is soms maar goed ook, omdat ik al wel eens vroeg op pad ga met mijn camera.

Vanochtend ben ik samen met iemand anders naar de monniken gaan kijken. Dit hield in dat wij al om 5.30 uur uit ons hotel vetrokken en dat terwijl we een vrijde dag hadden. Rond 6 uur kwamen de monniken in rijen aanlopen en kregen voedsel uitgedeeld. Sommigen gaven ook gewoon een een klein handje rijst. Dit werd dan allemaal in een mandje gedaan en dat eten ze dan voor 12 uur op.

Na dit ritueel ben ik nog even naar mijn hotelkamer gedaan, een frisse douche genomen, wat stokbrood met banaan gegeten, en even nog gelegen op bed. Het was toch wel vroeg vanochtend.

Daarna heerlijk alleen door Luan Prabang struinen op zoek naar de vele tempels. Nadat ik in een tempel ben geweest heb ik mij met een tuktuk naar het naar het Koninklijk paleis en Museum laten brengen. Veel te warm om hier te lopen en de tuktuks rijden hier niet voor niets rond. Ik was al om 9 uur in het museum, dus heerlijk rustig. Daar hoorde ik prachtige muziek. Het bleek dat er vanavond een theater-muziek-ballet voorstelling is. Dus ik heb een kaartje gekocht en ga daar vanavond heerlijk een uurtje van genieten.

Verder ga ik nog enkele tempels bezichtigen. O.a. de Wat Xieng Thong. Dit moet een van de mooiste tempels zijn van Luan Prabang. Vanmiddag kon ik mee naar watervallen, maar die excursie sla ik over. Heb ik heerlijk een dagje voor mijzelf.

Morgen gaan we om 8 uur een fietstocht maken rondom Luang prabang. In de middag hebben we dan ook weer een vrij.

Nou ik ga weer verder richting de tempels...

Liefs Wieteke

P.S. die Nog'us! Het valt natuurlijk te proberen als het baasje van huis is. Leuk dat je Zoefje al hebt gespot.

  • 27 Oktober 2012 - 12:12

    Hoi Wieteke, :

    Zo te lezen heb je weer een mooie reis uitgekozen en heb je het ontzettend naar je zin. Ik ben erg benieuwd naar je verdere avonturen en naar je foto's!
    Blijf maar lekker genieten en laat ons ook maar meegenieten. Je FB-berichtjes zijn wel een beetje jaloersmakend hoor (maar dat mag hoor, jij wel ;-)))
    Liefs

  • 27 Oktober 2012 - 12:14

    Karin :

    wat een mooie dingen maak je mee... volgens mij is het ook wel een relax rondreis zo klinkt het tenminste wel.... leuk om je verhalen te lezen hoor....heel veel plezier nog xxx uit koud leuth

  • 28 Oktober 2012 - 12:50

    Linda:

    ik kan me zo goed voorstellen dat je het naar je zin hebt in Luang Prabang. ik kan me nog goed herinneren dat ik de sfeer daar ook echt heel fijn vond, dat er genoeg te zien valt en dat het een relaxed dorp is om doorheen te struinen. geniet daar nog ff! btw, heb toen ook niet de excursie gedaan naar de watervallen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Indochina

:-)

Recente Reisverslagen:

19 November 2012

Bangkok-Nijmegen

14 November 2012

Siem Reap

11 November 2012

Phnom Penh

09 November 2012

Ho Chi Minh

08 November 2012

Ho Chi Minh city
Wieteke

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 8098

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 17 November 2012

Indochina

Landen bezocht: